Nyheder på mail
Sotea kunde?

Samlet IT-outsourcing

Udbyder af laboratorieudstyr og -service
Efter det første driftsår havde denne kunde en oplevelse af tryghed, god dialog og ikke mindst hurtig assistance, når der var brug for hjælp.

Dette samarbejde startede med fokus på Navision, men blev hurtigt udvidet:

Vi kunne se nogle synergier i forhold at samle vores IT. Der er jo en ekstra krølle på vores setup, da vores moderselskab håndterer alt med netværk og har urokkelige regler på det område, udtaler økonomichefen fra virksomheden.

Virksomheden servicerer en lang række kunden inden for medicin- og sundhedssektoren samt levnedsmiddelbranchen, som i de senere år oplever større og større krav, der skal efterleves:

Vores opgave er at sikre, at det virker ude ved kunderne – at de ikke har produktionsstop. Vi sidder omkring 20 mand fast i Brøndby og har 20 teknikere, der kører rundt.

 

En partner i øjenhøjde

Kunden i denne case er et klassisk eksempel på en virksomhed, der søger en IT-samarbejdspartner, som har styr på tingene og giver tryghed til at fokusere på centrale arbejdsopgaver:

Vi har brug for mennesker, som forstår vores forretning og giver os ro i maven. Det får vi hos Mentor IT. Vi taler med hinanden i øjenhøjde. Alle kan være med. Og så kan vi lade teknikerne gå i et andet rum og tale ettaller og nuller selv, lyder det i udtalelsen fra virksomhedens økonomichef, der fortsættes:

Vores første indtryk af Mentor IT har ikke ændret sig. Det er tydeligt, at kunden og opgaven er i centrum. De kigger både kort- og langsigtet, når de skal løse en udfordring. Hvis noget ikke virker, skal vi hurtigt i gang igen men samtidig sikre, at det virker på den lange bane.

Mentor IT har fingeren på pulsen

Med denne kunde startede samarbejdet naturligvis med onboarding. Efter onboarding tager Mentor IT sig både af hosting, sikkerhed mv. Mentor IT er også bindeled til kundens svenske moderselskab, når det handler om netværk:

Vi oplevede en god overgang fra vores tidligere partner. Det foregik struktureret, og de havde en plan. Det gav os tryghed og ro i maven. Der er altid nogle bump på vejen og overraskelser, men der står altid folk klar til at hjælpe med en løsning, lyder det i udtalelsen fra økonomichefen, der fortsættes:

Nu kører driften bare. Vi er især glade for deres besøg hver 14. dag, hvor medarbejderne kan stille små og store spørgsmål. Det er en god måde for Mentor IT at have fingeren på pulsen hos os. Samtidig får vi sat ansigt på dem, som vi også ringer til for support. Der er også flere, som ved noget om vores systemer - modsat tidligere oplevelser, hvor det gav en sårbarhed.

For en kunde som denne i pågældende case er partnerskabet prioriteret højt i samarbejdet. Det er ikke produktet alene, som udgør en god aftale:

Jeg måler en partner på, at vi får noget for pengene, har en god dialog, og at de kan hjælpe os med at give værdi til vores kunder. Alt det giver vores samarbejde med Mentor IT. De kommer også med gode inputs. Eksempelvis tiltag, som ikke behøver blive ændret nu, men som vi skal have for øje, forklarer kunden i en udtalelse til denne case og tilføjer:

Der er selvfølgelig også et parameter med tryghed, men det tænker vi slet ikke på med Mentor IT. Det kører bare.

 

Anbefales til andre virksomheder

Der er ingen tvivl hos denne kunde. Efter en god onboarding og et trygt første driftsår kommer der en klar anbefaling til andre:

Jeg vil helt bestemt anbefale dem. Man skal vælge Mentor IT, fordi de er dybt professionelle og dygtige. Uanset, hvad vi kommer med, skal de nok finde en ressource til at hjælpe, lyder det afslutningsvis i en udtalelse fra kunden.