Nyheder på mail
Sotea kunde?

Full service IT-outsourcing

Landsdækkende planteleverandør
Kunden i denne case har som mange andre virksomheder ikke en fast IT-mand siddende på kontoret. Derfor har plantevirksomheden valgt at outsource al IT til Mentor IT. I dagligdagen betyder det færre forstyrrelser og spekulationer. 

Hos kunden i denne case oplever både ledelse og IT-kyndige ikke at få skulderklap af kollegerne, når IT'en bare kører. Til gengæld kan de være sikre på det modsatte, hvis systemet hakker:

- Det er det sjove ved IT; man forventer, at det bare virker. Og det gør det heldigvis også stort set hele tiden, udtaler den marketingansvarlige fra plantevirksomheden, der har været med i processen omkring valg af Mentor IT som ny samarbejdspartner.

I denne case havde kunden indtil sommeren 2013 en fastansat IT-medarbejder. Men da han søgte job andetsteds, lagde det op til at søge en ny løsning omkring IT. Efter en budrunde faldt valget på Mentor IT, som har alle programmer liggende hos sig i et topmoderne datacenter:

- Folk skulle lige vænne sig til det nye system. Det er vel lidt som at skifte fra et gammeldags komfur til induktion. Det fungerer fint i dag, fortæller kunden i en udtalelse til denne case

Deres problem - ikke mit
Hvis noget alligevel driller, er Servicedesken hos Mentor IT kun et opkald væk. Konsulenterne sidder klar til at løse udfordringerne med det samme, hvilket kunden i denne case oplever som en stor lettelse:

- Der sidder nogle rigtig fine fyre i Servicedesken hos Mentor IT. Hvis noget ikke virker, skal vi bare have fat i dem. Alt det værk er deres problem, ikke mit. Det er en dejlig ting at vide, at man ikke bliver ringet op en søndag aften af en konsulent, der har problemer med mailen. De forstyrrelser slipper jeg for, og jeg slipper samtidig for spekulationer om IT-problemer i det daglige.

Samtidig peger plantevirksomhedens marketingansvarlige også på, at Mentor IT kender til alt det nyeste udstyr og nyeste udvikling inden for harddiske, infrastruktur og netværk:

- Deres viden er en stor fordel, når vi ikke har en IT-mand ansat mere. Samtidig er vi meget tilfredse med at betale et fast beløb for IT hver måned. Før skulle vi selv ud og bekoste en ny harddisk, hvis den pludselig stod af. Det skal vi ikke mere. Vi ved, hvad vi har af udgifter, og der er som udgangspunkt ingen overraskelser.