Nyheder på mail
Sotea kunde?

Onsite Supportaftale der skaber tryghed

Leverandør af laboratorie- og undervisningsudstyr
I mange danske virksomheder er der ikke nødvendigvis budget eller faste arbejdsopgaver nok til at ansætte en IT-chef. Her kan en Onsite Supportaftale med Mentor IT være løsningen.

Denne case omhandler en virksomhed, der leverer laboratorie- og undervisningsudstyr til naturvidenskabelige fag. En Onsite Supportaftale hos Mentor IT skaber tryghed og mindre bøvl i hverdagen.

- Er der problemer, ringer vi bare til Mentor IT, og så tager de sig af det. Det er nemt og rart, at vi aldrig skal vente på at få hjælp, fortæller kundens Business Controller og Økonomichef, der er ansvarlig for samarbejdet med Mentor IT.

Én gang om ugen starter IT-konsulent Philip Jessen fra Mentor IT sin bil for at køre til kundens adresse. Her er han IT-chef en halv dag, hvor han går rundt og hjælper medarbejderne med de IT-problemer, de slås med. 

Driller en printer, fikser Philip den. Skal der skiftes en computer, klarer han det, og er der problemer med netværket, løser han også den sag.

- For medarbejderne skaber Onsite Supportaftalen tryghed og lettelse, fordi de ikke skal bøvle med IT-problemer i deres hverdag, forklarer økonomichefen i en udtalelse til denne case som fortsætter:

- Vores medarbejdere er ansat til noget andet end at arbejde med IT. Det ville tage meget tid fra andre opgaver, hvis de IT-stærke skulle løbe rundt og hjælpe de IT-svage medarbejdere. Med Philip som fast IT-mand i huset behøver vi ikke bøvle med IT, og vi behøver heller ikke forklare det hele fra Adam og Eva hver gang, fordi han efterhånden kender os og virksomheden så godt.

Opstår der akutte problemer på dage, hvor Philip ikke er på besøg i huset, er det ikke noget problem at få hjælp alligevel:

- Er der problemer, ringer vi bare til Mentor IT, og så tager de sig af det. Det er nemt og rart, at vi aldrig skal vente på at få hjælp, tilføjer en virksomhedens økonomichefen.

Den bedste løsning både teknisk og omkostningsmæssigt
Tidligere havde kunden i denne case sit eget server-rum, men for nogle år siden valgte virksomheden at gå over til en hosted løsning. Det betyder, at de ikke længere har noget isenkram stående selv ud over pc'er, skærme, tastaturer og printere. Alle data befinder sig i datacentret hos Mentor IT.

- Fordelen er, at Mentor IT har en stor IT-platform med en masse servere stående. Er en komponent gået i stykker, er der en anden, der tager over. På den måde oplever vi sjældent nedbrud, fortæller kunden, der er så tilfredse med samarbejdet med Mentor IT, at de flere gange har måttet afvise andre IT-firmaer, der har budt sig til med tilbud:

- De mente, de kunne gøre det billigere, men når vi kom ned i detaljerne, var det ikke tilfældet, lyder det fra økonomichefen, der heller ikke kunne drømme om at skifte IT-chefen ud med selv at ansætte en person med IT-snilde: 

- Det ville slet ikke kunne svare sig udgiftsmæssigt for os, og vi vil heller ikke kunne udfylde hans tid. Derfor er løsningen med Mentor IT absolut den bedste for os.