Microsoft har bekræftet, at de har haft et databrud, som vedrører oplysninger om kunder såsom navne, e-mailadresser, e-mail-indhold, firmanavn og telefonnumre samt filer, der er knyttet til forretninger mellem berørte kunder og Microsoft eller en autoriseret Microsoft-partner.
Bruddet skyldes en fejlkonfiguration i Microsofts egne systemer, som har givet mulighed for uautoriseret adgang til nævnte informationer om kunder.
Trods bruddet er der heldigvis ikke fundet tegn på, at kundekonti og -systemer har været kompromitteret.
Uanset anbefaler vi dog, at du, hvis I er M365 kunde, undersøger, hvorvidt I er berørt af Microsofts datalæk samt hvorvidt Microsoft eventuelt har kontaktet jer direkte igennem jeres Microsoft 365 Meddelelsescenter.
Dette kan gøres som følger:
Hvis I er berørte af Microsofts datalæk bedes I læse meddelelsen fra Microsoft om, hvordan I skal forholde jer.
Har du brug for hjælp til at undersøge om I har været berørte af Microsofts datalæk og hvordan I skal forholde jer, bedes du videresende denne mail til support@mentor-it.dk og anmode om vores assistance.
Du kan læse mere om bruddet lige her:
UA-5432723-3