Nyheder på mail
Sotea kunde?

Kravene til cyberforsikringer strammes.
Har du brug for hjælp?

Præmier, selvrisiko og minimumskrav hæves på cyberforsikringer og begreber, som ”vurderes løbende” tilføjes. Få overblik og hjælp til at navigere lige her.

Risikoen for cyberangreb er høj og kun stigende. Det udfordrer virksomheder, men det udfordrer også forsikringsselskaber. Af samme grund oplever flere, at forsikringsselskaberne strammer deres krav til cyberforsikringer samtidigt med, at præmierne stiger (prisen på en cyberforsikring).

Det gør det mere vanskeligt at tegne og vedligeholde en cyberforsikring, men det udfordrer også risikovilligheden. For kan en cyberforsikring forsat betale sig, eller er pengene bedre investeret i øget sikkerhed?

 

5 tips til cyberforsikringer

Du får her vores bedste tips og anbefalinger til at navigere i et marked, der stiller høje krav til dig som forsikringstager.

  1. Lav altid en risikovurdering, hvor mulige risicis holdes op imod omkostninger og konsekvens.
     
  2. Inddrag en teknisk sparringspartner, når du tegner eller gentegner en cyberforsikring, så dokumenterne udfyldes korrekt.
     
  3. Skab en ramme for kontinuerlig dokumentation i overensstemmelse med aftalens forpligtelser.
     
  4. Placer ansvar, så der ikke er tvivl om, hvem der har hvilke roller og forpligtelser.
     
  5. Stil spørgsmål til dit forsikringsselskab, så der ikke opstår gråzoner.

 

Få hjælp til at navigere

Mentor IT tilbyder både løbende gennemgang af din cyberforsikring, men også hjælp og vejledning, hvis du skal til at tegne eller gentage en forsikring.

”Det kan være vanskeligt for den enkelte virksomhed at vurdere, om de lever op til de krav, forsikringsselskabet stiller, da punkterne ofte kræver særlig teknisk viden at forholde sig til,” siger Morten Jensen, Salgsdirektør ved Mentor IT.

 

Forsikringsaftale     

Flere forsikringsselskaber indskriver i deres cyberforsikring krav om ”løbende vurdering” eller ”løbende gennemgang”. Det betyder, at du i højere grad er nødt til at genbesøge dine forsikringsbetingelser og løbende vedligeholde de dokumentations- og vurderingsforhold, der kan være. 

Til en hjælp hermed tilbyder Mentor IT en fast aftale omkring vedligehold af forholdene gældende din cyberforsikring. En forsikringsaftale, som tager afsæt i planlagte gennemgange, rapportering, ekstra dokumentation og løbende dialog.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil høre mere herom på salg@mentor-it.dk eller 70 122 123.

 

Bliv klogere på din cyberforsikring

Læs eller genlæs vores artikel omkring den rolle, din cyberforsikring spiller. Her finder du også 10 gode spørgsmål at stille din forsikring.

Læs artikel

Vil du gerne vide mere?

Vi vil rigtig gerne hjælpe dig med at mere viden om cybertrusler eller tilbyde rådgivning i forhold til kravene fra din cyberforsikring. Brug vores formular eller ring til os på 70 122 123.