Jeg skal bare ringe, hvis noget ikke virker!

Jydsk Planteservice har outsourcet al it til Mentor IT. I dagligdagen betyder det færre forstyrrelser og spekulationer hos plantevirksomheden.

Deres viden er en stor fordel, når vi ikke har en it-mand ansat mere. Samtidig er vi meget tilfredse med at betale et fast beløb for it hver måned. Før skulle vi selv ud og bekoste en ny harddisk, hvis den pludselig stod af. Det skal vi ikke mere. Vi ved, hvad vi har af udgifter, og der er som udgangspunkt ingen overraskelser.
Michael Nielsen, Marketingansvarlig hos Jydsk Planteservice A/S
 

Forventer at det bare virker

Hos Jydsk Planteservice i Kolding oplever marketingansvarlig Michael Nielsen ikke at få skulderklap af sine kolleger, når it'en bare kører. Til gengæld kan han være sikker på det modsatte, hvis systemet hakker.
”Det er det sjove ved it; man forventer, at det bare virker. Og det gør det heldigvis også stort set hele tiden, ” fortæller Michael Nielsen, der har været med i processen omkring valg af Mentor IT som ny samarbejdspartner.
Jydsk Planteservice, der leverer grønne indendørs planteløsninger, havde indtil sommeren 2013 en fastansat it-medarbejder. Men da han søgte job andetsteds, lagde det op til at søge en ny løsning omkring it. Efter en budrunde faldt valget på Mentor IT, som har alle programmer liggende hos sig i et topmoderne datacenter.
”Folk skulle lige vænne sig til det nye system. Det er vel lidt som at skifte fra et gammeldags komfur til induktion. Det fungerer fint i dag, ” fortæller Michael Nielsen.

Deres problem - ikke mit

Hvis noget alligevel driller, er Servicedesken hos Mentor IT kun et opkald væk. Konsulenterne sidder klar til at løse udfordringerne med det samme, hvilket Michael Nielsen oplever som en stor lettelse.
”Der sidder nogle rigtig fine fyre i Servicedesken hos Mentor. Hvis noget ikke virker, skal vi bare have fat i dem. Alt det værk er deres problem, ikke mit. Det er en dejlig ting at vide, at man ikke bliver ringet op en søndag aften af en konsulent, der har problemer med mailen. De forstyrrelser slipper jeg for, og jeg slipper samtidig for spekulationer med it-problemer i det daglige, ” siger Michael Nielsen, der også peger på, at Mentor IT kender til alt det nyeste udstyr og nyeste udvikling inden for harddiske, infrastruktur og netværk.
”Deres viden er en stor fordel, når vi ikke har en it-mand ansat mere. Samtidig er vi meget tilfredse med at betale et fast beløb for it hver måned. Før skulle vi selv ud og bekoste en ny harddisk, hvis den pludselig stod af. Det skal vi ikke mere. Vi ved, hvad vi har af udgifter, og der er som udgangspunkt ingen overraskelser. ”


Faktaboks:
Jydsk Planteservice A/S
Branche: Handel med planter og blomster
Antal medarbejdere: 50-99 ansatte
Løsning hos Mentor IT: Outsourcing af it

Acceptér cookies fra dette website

Dette website benytter cookies til besøgsstatistik og for at forbedre brugeroplevelsen på sitet.

Du kan altid slette gemte cookies, ved at gå ind i de avancerede indstillinger i din browser.

Acceptér ikke cookies Acceptér kun funktionelle cookies Acceptér alle cookies