De ved, at kunderne er kongen!

Normalt er administrerende direktør Thomas Løvgren Frandsen temmelig skeptisk over for it-folk og deres service – eller mangel på samme. Men hos Mentor IT oplever han hele vejen det, han kalder for 'top serviceadfærd'.

”Vi er en servicevirksomhed, der primært servicerer offshore industrien, og vi har aldrig lukket. Der er altid nogen på vagt. Derfor er det vigtigt, at vores it-partner heller ikke sover. På den måde kan vi sikre os, at driften ikke går i stå, hvilket er strategisk vitalt for os. ”
Thomas Løvgren Frandsen, Administrerende direktør hos Certex Peter Harbo A/S
 

Forklarer tingene på en ikke-nørdet møde

Hver mandag får virksomheden Certex Peter Harbo A/S besøg af it-konsulent Steffan Nielsen fra Mentor IT. Han går rundt ved medarbejderne og hjælper dem med at løse de it-udfordringer, der har hobet sig op i ugens løb.
Administrerende direktør i virksomheden, Thomas Løvgren Frandsen, er ifølge ham selv generelt skeptisk over for it-konsulenter. Han har mange gange oplevet, at de som specialister kan optræde irritable og med ringe tålmodighed over for medarbejdere, der ikke arbejder med it og derfor heller ikke har forstand på emnet. Men hos Mentor IT oplever han en anden kultur:
”Jeg har aldrig mødt en irritabel og utålmodig Steffan. Tværtimod er han en super behagelig gut, der har stor menneskelig forståelse og aldrig er firkantet. Han yder top serviceadfærd og kan forklare tingene på en ikke-nørdet måde. Det tager jeg hatten af for, ” siger Thomas Løvgren Frandsen og fortsætter:
”Hos en anden it virksomhed, har jeg engang oplevet en it-mand, der på en service hotline mistede tålmodigheden og afsluttede samtalen brat med 'skråt op til dig' og smed røret på. Sådan noget ville aldrig ske hos Mentor IT. De forstår, at kunderne er kongen og evner at lytte med overskud og servicere stressede kunder. ”

Koncentrerer sig om kernen

Ud over it-chef-aftalen hver mandag har Certex Peter Harbo valgt at outsource service og support af it-infrastrukturen til Mentor IT. Det betyder, at Mentor sikrer driften på de interne netværk. Beslutningen om outsourcing blev taget, efter man på et tidspunkt foretog en nærmere vurdering af tilfredsheden og rentabiliteten af virksomhedens egen interne it-support.

”I bund og grund skal man som virksomhed overveje, om man vil investere sine egne ressourcer i it, eller om det er bedre at udlicitere til et eksternt selskab med specialiserede kompetencer? Vi valgte at outsource for at tilføre virksomheden større it-kompetence og kunne koncentrere os om vores kerneforretning. It er vores vigtigste redskab til at understøtte den daglige drift og servicering af vores kunder, men vi er ikke selv it-eksperter, ” siger Thomas Løvgren Frandsen, der også er meget tilfreds med virksomhedens 24-7-support-aftale med Mentor IT.

”Vi er en servicevirksomhed, der primært servicerer offshore industrien, og vi har aldrig lukket. Der er altid nogen på vagt. Derfor er det vigtigt, at vores it-partner heller ikke sover. På den måde kan vi sikre os, at driften ikke går i stå, hvilket er strategisk vitalt for os. ”


Faktaboks:
Certex Peter Harbo A/S
Branche: Servicevirksomhed, løfteprodukter - servicerer offshore industrien
Antal medarbejdere: 50-99 ansatte
Løsning hos Mentor IT: It-chef-aftale og outsourcing af it

Acceptér cookies fra dette website

Dette website benytter cookies til besøgsstatistik og for at forbedre brugeroplevelsen på sitet.

Du kan altid slette gemte cookies, ved at gå ind i de avancerede indstillinger i din browser.

Acceptér ikke cookies Acceptér kun funktionelle cookies Acceptér alle cookies