Nyheder på mail
Sotea kunde?

Fuld hosted IT-løsning og MIT MPLS

Typehusfirma 
I de seneste år har mange virksomheder omlagt IT-strategien, så de i langt højere grad outsourcer deres IT. Det er også casen med dette danske typehusfirma. 
Kunden i denne case gik fra en lokal installation til en fuld hosted IT-løsning hos Mentor IT. Det eliminerede de udfordringer, de havde, og gav dem en effektiv 200/200 Mbit MIT MPLS forbindelse.

Med daglig håndtering af store billed- og arbejdsfiler var det vigtigt for typehusfirmaet, at deres IT-løsning var gearet til hverdagens udfordringer. De havde tidligere overvejet en hosted IT-løsning, men det var først, da en server brød ned, mens den daværende IT-ansvarlig var på ferie, at beslutningen blev truffet, og fordelene blev tydelige.

Ønsket om at placere al IT uden for huset holdte dog kun kort, da den daværende netværksforbindelse viste sig at spænde ben for udvalgte programafviklinger. Kunden havde derfor i en periode en lokal NaaS server stående, indtil de fik MIT MPLS.

- Det gjorde hele forskellen for os at få MIT MPLS. Primært på grund af hastigheden, men hastigheden betyder også alt. Vores autosave kan nu køre ubesværet uden en lokal NaaS server tilknyttet, og når jeg bladrer rundt i mine mapper, så venter jeg ikke længere på, at tingene bliver vist. Det er der bare. Ligesom hvis jeg havde serveren til at stå lige ved siden af mig, fortæller typehusfirmaets IT-ansvarlig i en udtalelse til denne case.

Sikkerheden i at kunne stole på sin IT
Men ikke kun hastigheden spiller en rolle. Også sikkerheden er vigtig – både når det kommer til ro i maven og udefrakommende trusler:

- Det betyder alt, at problemerne bliver løst hurtigt. Hvis der er et netværksnedbrud, er problemet løst inden for en til to timer. For os der sidder her i huset, er det essentielt, da IT er alt for os. Vi har tidligere prøvet at være nede halvanden dag, og vi kan ikke gøre noget, hvis det ikke virker. Alt går i stå, og vi er låst, lyder det i udtalelsen, hvor kunden i denne case også understreger, at der ikke skal ret mange nedbrud til, før udgiften til MIT MPLS ikke længere er mærkbar:

- Hvis vi skulle blive ramt af indbrud eller brand, så er vores filer heller ikke længere her i huset – alt ligger hos Mentor IT, hvor sikkerheden er i top. Kommer der nye regler for opbevaring af data, som det for eksempel er tilfældet med den nye persondataforordning, så skal vi heller ikke bekymre os om det. Det har Mentor IT styr på.

 

Den gode IT-oplevelse er, at der kun er gode oplevelser
Spørger man den IT-ansvarlige hos kunden i denne case om, hvad der definerer den gode IT-oplevelse, er svaret, at en problemfri hverdag i sig selv, er en god IT-oplevelse:

- Vi har møde her i huset hver 14. dag, og der spørger jeg altid, om folk oplever problemer med deres computere eller internet, og der er aldrig noget. Det gør mit arbejde lettere, forklarer kunden i forbindelse med denne case og henviser til, at deres supportaftale også har taget mange opgaver fra den IT-ansvarliges bord – både fordi behovet for support ikke er det samme længere, men også fordi brugerne bare selv ringer til Mentor IT, hvis de har noget.