Nyheder på mail
Sotea kunde?

Ny hostingpartner uden at forstyrre brugerne

Nordatlantisk samhandelspartner
Som totalleverandør til Grønland, Færøerne og Island er denne kunde vant til ekstraordinære og barske omgivelser, men når det kommer til deres IT, skal det være som med meget andet: noget, man ikke tænker på. 

Denne case udspiller sig langt væk fra den ordinære hverdag, langt oppe mod nord. Her sikrer den pågældende kunde levering af alt fra fødevarer og kontorartikler til møbler, værktøj og øvrige forbrugsvarer. Det har de gjort siden 1978.

For denne kunde er troværdighed er vigtigt. Det er nærmest en præmis, at man møder hinanden i øjenhøjde, og at en aftale er en aftale. Det gælder hele vejen rundt og med god grund:

Hvis der kun går to skibe om året til en fjern, fjern egn i Grønland, er det vigtigt, at vores kunder kan være sikre på, at de får de varer, de bestiller. Det samme gælder for vores IT-infrastruktur. Vi skal kunne stole på vores IT-leverandør, have et ligeværdigt samarbejde og få den stabilitet og høje ydeevne, som er vigtig for os, udtaler en repræsentant fra virksomheden, som er teamleder og ansvarlig for projektstyring og IT.

Det skal bare fungere

IT skal ikke være noget, man tænker på. Det skal bare fungere og gerne så godt, at man ikke bliver irriteret over det i hverdagen, hvis du spørger kunden i denne case.

Som for mange andre, er det for denne kunde essentielt at kunne interagere med leverandører samt kunder, og her er de afhængige af en IT-infrastruktur, som fungerer:

I forbindelse med vores skifte til Mentor IT, talte jeg efterfølgende med vores direktør, som sagde: "Der er ikke mange i forretningen, der har opdaget, at vi har skiftet hostingpartner eller ville vide det, hvis vi spurgte dem – og det er jo meget godt." Det kan jeg kun give ham ret i, fortæller den nordatlantiske samhandelspartners ansvarlige for projektstyring og IT.

 

Det kan koges ned til professionalisme og ansvar

Som kunde er det fantastisk at opleve, at der bliver taget hånd om en. Mentor IT er gået professionelt til opgaven, og det sætter vi stor pris på. Vi får en service, hvor vi kan mærke, at der er tænkt over tingene, og de forholder sig til vores problemstillinger. Vi er dermed ikke bare en brik i et stort spil, og det betyder rigtig meget, lyder det fra kunden i denne case, der har sat stor pris på den pragmatiske tilgang, der har været til opgaverne.

I denne case var opgaven ikke blot at skifte hostingpartner. Kunden har også været på en større rejse i forhold til deres IT. Der er blevet ryddet op og konsolideret - og rejsen er ikke slut endnu. Den fortsætter sammen med Mentor IT.