Søren fortæller om
DNA'et hos Mentor-it

Se video om DNA

« Tilbage til oversigt af artikler

1 Advent: Mød vores Systemkonsulent Philip

Med dette års adventskalender stiller Mentor IT skarpt på fire personligheder - fire forskellige værktøjskasser, som vi har fornøjelsen af i vores Dreamteam. I denne artikel kan du møde Philip, en af vores Systemkonsulenter.

Lågen i denne advent gemmer på Philip Jessen. Hans hverdag, hans værdier og hans råd - mød ham lige her.

Navn: Philip Jessen
Funktion: Systemkonsulent
Speciale: Support, ”IT-chef” aftaler, sikkerhed, digital kommunikation, digital profil, domæner, back up og migrering 

"Det handler om at være tæt på brugerne og de udfordringer, de har"

Philip er, som vores konsulenter er flest, en schweizerkniv med speciale i IT. Han er ambitiøs, løsningsorienteret og fokuseret på brugeroplevelsen. For ham handler det om hurtigt og effektivt at løse de opgaver, han bliver stillet. Gå i dybden, hvis nødvendigt, og sikre, at kunden er glad.

 IT er en mangfoldig størrelse, og det afspejles i Philips hverdag. Philip er systemkonsulent i vores Service Desk, indgår i migreringsprojekter og er ude ved kunder på IT-chef aftaler.

Hans arbejdsdage er uforudsigelige og med stor variation, lige med undtagelse af de dage, hvor der er lagt faste opgaver ind. Som for eksempel IT-chef aftaler.  

Hvad er en IT-chef aftale?
- Med en IT-chef aftale kommer jeg ud og leverer onsite support, ugentligt eller hver fjortende dag. Det handler om, at være tæt på brugerne og de udfordringer, de har. Jeg starter med at gennemgå de opgaver, som brugerne har haft igennem ugens løb, der ikke har været akutte. Opgaver, som de har vurderet, godt kunne vente til jeg kom. Herefter går jeg et par runder, hvor jeg tjekker, at alt spiller.

Hvad skaber en IT-chef aftale af værdi?
- Brugerne får sat ord på mange flere problemstillinger, når jeg er i huset. Der er ikke en telefon eller en potentiel regning, som holder dem tilbage. De er i stedet nysgerrige og får ofte sat gang i samtaler, der får belyst nogle løse ender, som vi sammen kan finde en løsning på. At jeg er i huset, betyder også for mig som konsulent, at det er meget lettere at se de udfordringer, som brugerne har. Telefonisk support er nemt og enkelt for begge parter, men med onsite support får brugerne bare et nærvær, der skaber værdi for både dem og os.

Tendenser lige nu?
- Sikkerhed er noget, som mange tager meget let på. Og det gælder hele spektret, fra mail spoofing, datalæk og til svage passwords. Mange er simpelthen for ligeglade og gør først noget ved det, når skaden er sket. Hvilket sjældent er den mest optimale tilgang.   

3 gode råd fra Philip

  1. Virksomheden skal have styr på sin IT-sikkerhedspolitik. Brugerne skal være informeret. Det er ikke nok bare at have en politik, den skal også være implementeret.
     
  2. Var varsom. Lad være med bare at klikke rundt. Brug din sunde fornuft. Det er meget let at komme til at gøre skade.
     
  3. Sørg for, at dine IT-værktøjer er opdateret. Det hjælper ikke at køre Windows XP. Få Windows 10, der er opdateret. Opdatering generelt gælder også Java, Office og andre programmer. Hold øje med de notifikationer, der løbende popper op. Folk har tendens til at ignorer dem, men de kommer altså af en god grund.


Hvad skaber værdi for dig?
- Hos Mentor IT har vi nogle produkter, der er stabile og nogle kunder, der er glade for dem. Det gør det sjovere for mig at udføre mit arbejde, fordi jeg ved, det ikke er tom snak, vi fylder kunderne med. Vores datacentre er helt unikke, og det er utrolig motiverende, at det er det maskineri, jeg har i ryggen, når jeg er ude hos kunderne eller har dem i røret.

Hvad er en god IT-oplevelse for dig?
- Når kundens platform spiller maksimalt, og det bare kører. Det er fedt, fordi det gør det sjovere for både mig og kunden.

 

- Rigtig glædelig jul - 

 

Acceptér cookies fra dette website

Dette website benytter cookies til besøgsstatistik og for at forbedre brugeroplevelsen på sitet.

Du kan altid slette gemte cookies, ved at gå ind i de avancerede indstillinger i din browser.

Acceptér ikke cookies Acceptér kun funktionelle cookies Acceptér alle cookies