Nyheder på mail
Sotea kunde?

Onsite Support

Personlig og nærværende support, der fremmer brugeroplevelsen og optimerer infrastrukturen.

En af vores mest roste services

Vil du gerne sikre dine bruger en bedre IT-oplevelse og skabe flere produktive synergier mellem IT og drift? Prøv Onsite Support. Det er en af vores mest roste services, fordi den skaber nærvær, forståelse, optimering, handling og løbende kontrol. 

Med Onsite Support får du: 

  • En eller flere konsulenter fast tilknyttet din virksomhed 
  • Aftalte konsulentbesøg ugentligt eller efter aftale   
  • Løbende brugerkontrol og -support 
  • Løbende opdatering af software  
  • Optimering af workstations 
  • Tættere relation mellem kunde og leverandør
  • Bedre aktivering af brugere

Få styr på selv de små ting i opløbet

Små tekniske problemer kan i en travl hverdag hurtigt blive fejet under gulvtæppet, men på sigt er det ikke holdbart, da det påvirker både effektiviteten og medarbejdernes trivsel. 

Med en Onsite Supportaftale er I sikre på, at selv de mindste problemer bliver løst med det samme. Også selvom jeres brugere ikke ringer til os - vi kommer nemlig til jer. 

Aftalen sammensættes ud fra de behov, I har. Måske vil I gerne have besøg af en konsulent 4 timer hver anden uge - eller også er 2 timer en gang ugentlig mere svarende til jeres ønsker? I får en konsulent tilknyttet, som hurtigt vil komme til at kende både jer og jeres virksomhed. Og netop trygheden herved, åbner oftest op for, at en masse små ting kommer frem i lyset og bliver løst.

​Slip for at være afhængig af egne ressourcer

Måske har I selv en IT-kyndig ansat til at varetage nogle af de udfordringer, brugerne kan opleve, men en sådan person kan hurtigt få skrivebordet fyldt og derfor kan det være rart med en ekstern person til at varetage service og support inhouse. 

En Onsite Supportaftale sikrer jer, at I selv kan bruge egne ressourcer mere effektivt og samtidigt få løst de IT-problemer, der løbende kan opstå. 

Spar tid og penge

En outsourcet IT-chef vil i mange tilfælde betyde reducerede omkostninger. Det skyldes blandt andet, at jeres IT-system hele tiden er vedligeholdt, og at udskiftninger og opdateringer sker i et planlagt miljø, hvor nedetiden er reduceret til næsten nul.

Samtidigt sparer I også udgifterne til løninger, hvis I alternativt skulle ansætte flere IT-medarbejdere selv. Udgifterne til en Onsite Supportaftale er nemlig langt lavere end lønudgifterne til en fastansat IT-medarbejder med svarende kompetencer. 

​”Er der problemer, ringer vi bare”

- Vores medarbejdere er ansat til noget andet end at arbejde med it. Det ville tage meget tid fra andre opgaver, hvis de it-stærke skulle løbe rundt og hjælpe de it-svage medarbejdere. Med Philip som fast it-mand i huset, hver onsdag, behøver vi ikke bøvle med it, og vi behøver heller ikke forklare det hele fra Adam og Eva hver gang, fordi han efterhånden kender os og virksomheden så godt, siger Susanne Sørensen, Business controller og økonomichef, Frederiksen Scientific A/S

Spørgsmål, du måske har om Onsite Supportaftaler

Hvad er en Onsite Supportaftale?

Med en Onsite Supportaftale får I en fast konsulent tilknyttet, der kommer fast hos jer – og som i højere grad kan bidrage til at belyse de udfordringer og muligheder, I har. En Onsite Supportaftale er oplagt, hvis I ønsker et tæt samarbejde, hvor vi kommer hos jer løbende, og hvor brugerne har et kendt ansigt, de kan henvende sig til.

Hvorfor er det værdiskabende?

En Onsite Supportaftale er i høj grad værdiskabende for brugerne. De får nærværende support, af et ansigt de kender og som de trygt kan henvende sig til. Herved løses problemer løbende i stedet for at blive begravet. Synlig adgang til support fremmer endvidere arbejdsglæden, fordi hjælpen altid er nær. 

Hvordan fungerer det i praksis?

En Onsite Supportaftale aftale hjælper dig med at få styr på alle jeres tekniske problemer - også i opløbet. Det hjælper jer med at løse problemerne, når de kommer. Selv små tekniske udfordringer kan på sigt tage meget tid og koste mange ressourcer. Det er et tæt samarbejde mellem vores IT-eksperter og brugerne.

Hvad er fordelene?

En outsourcet IT-chef vil i de fleste tilfælde betyde reducerede omkostninger, da udgifterne til en Onsite Supportaftale er langt billigere end lønudgifterne til en fastansat IT-medarbejder med de samme kompetencer. Med en Onsite Supportaftale er jeres systemer altid vedligeholdt og opdateringerne er planlagt på en sådan måde, at systemets nedetid er så minimalt som muligt.

Få mere at vide om Onsite Supportaftale

Kontakt os, og hør mere om, hvordan en Onsite Supportaftale kan være værdiskabende for jer.